fitnesscentra.cz-TRENÉRSKÉ KURZY (INSTRUKTOR FITNESS), trenerska skola, osobní trenér , fitness a kulturistika,masérské kurzy,posilování,masáže,rekvalifikační masérské kurzy-masér, masérská škola
fitness, kulturistika, posilování,hubnutí, masáže,celulitida,masážní stoly a lehátka,maserske lehatka a stoly,rekvalifikační kurzy-masér,výživa, cvičení
Služby Ceník Kontakt
kulturistika,fitness, posilování, masáže, obezita,masazni stoly a lehatka, celulitida,rekvalifikační kurzy-masér, hubnutí,výživa, masérská škola
Vše pro zdraví a masáž, masážní a tělové oleje, masérská lehátka, knihy, léčivé masti,čaje, byliny, kosmetika...
                Foto dne
 sexyfotodne `
Suplementy pro svalový růst
V kulturistice je vedle intenzivního cvičení neméně důležité stravování. Abychom pro budování svalstva vytvořili ideální podmínky je ideální používání doplňků výživy. Pomáhají nám doplňovat obsah proteinů, sacharidů , tuků, vitaminů či minerálů. Tři doplňky mají však v kulturistice a nejen v ní rozhodující význam: jsou to větvené aminokyseliny (BCAA), kreatin a glutamin.


BCCA - leucin, isoleucin a valin se nacházejí ve všech bílkovinách živočišného původu, zejména pak v mléku a vejcích. Buď se v nich v těle tvoří přímo svalová vlákna, nebo se v nich v játrech syntetizuje glukóza. Je prokázáno, že BCAA brání odbourávání svalových vláken, namáhaných intenzivním tréninkem. Měli byste tedy užívat 4-6 tablet BCAA před a po tréninku, podporujících regeneraci svalstva po tréninku. Tyto amynokyseliny navíc patří mezi esenciální, to znamená že tělo si je nedokáže vytvořit samo a tvoří dokonce třetinu svalových bílkovin.

Na trhu je nepřeberné množství doplňků: aminokyselin BCAA. Naše redakce se domnívá,že jedny z nejkvalitnějších na trhu jsou aminokyseliny od společnosti Aminostar. V nabídce mají osvědčené výrobky prvotřídní kvality. Více o suplementech Aminostar zde.

Velmi vhodné je doplňovat stravu i ostatními aminokyselinami. Velmi podrobný popis jednotlivých druhů aminokyselin najdetezde.

Kreatin - dlouhou dobu bylo záhadou proč kulturističtí šampióni konzumují až 1,5 kg hovězího masa pro svalový růst a sílu. Výzkumem bylo poté zjištěno, že to má za následek právě látka obsažená v hovězím mase- kretinem, který zlepšuje využití energetického potenciálu a také podporující syntézu bílkovin. Aby jste nemuseli konzumovat takové množství hovězího masa je vhodné kreatin užívat jako suplement, ale pozor! ne všechny výrobky na trhu jsou prvotřídní kvality používejte pouze osvědčené značky .

Glutamin - tato aminokyselina je důležitá zejména ve stresových situacích, k nimž patří i tvrdý trénink. Účinně zvyšuje imunitní schopnost těla tím, že putuje ze svalů, kde se tvoří, do střev. Aby i jeho hladina byla stále mírně vyšší, je třeba suplementace v množství asi 15-20 g denně. Glutamin totiž podporuje syntézu svalových vláken a zamezuje jejich odbourávání.

A na závěr nezapomeňte na klasické proteiny. Více zde.

Příště bude článek: Jídelníček pro svalový růst

Další zajímavé články s podobnou tématikou najdete v rubrice výživa a v rubrice suplementy

Jan Kolář
honza@fitnesscentra.cz

Rekvalifikační masážní kurzy: masér(ka)

Masáže:čínské,proti celuitidě, relaxační..

« zpět

www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com

www.sportovni-vyziva.cz
www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com