fitnesscentra.cz-TRENÉRSKÉ KURZY (INSTRUKTOR FITNESS), trenerska skola, osobní trenér , fitness a kulturistika,masérské kurzy,posilování,masáže,rekvalifikační masérské kurzy-masér, masérská škola
fitness, kulturistika, posilování,hubnutí, masáže,celulitida,masážní stoly a lehátka,maserske lehatka a stoly,rekvalifikační kurzy-masér,výživa, cvičení
Služby Ceník Kontakt
kulturistika,fitness, posilování, masáže, obezita,masazni stoly a lehatka, celulitida,rekvalifikační kurzy-masér, hubnutí,výživa, masérská škola
Vše pro zdraví a masáž, masážní a tělové oleje, masérská lehátka, knihy, léčivé masti,čaje, byliny, kosmetika...
                Foto dne
 sexyfotodne `
Je potřebné provádět strečink?
Strečink je jak známo proces protahování. Pokud většinu svalů nedostatečně zatěžujeme – začnou se zkracovat. Ke stejnému efektu dochází i při posilovacím cvičení. Pokud se nepostaráme o protahování svalů a šlach, budou se zkracovat a tím nám způsobovat řadu komplikací jako je:
  • snížená pohyblivost
  • bolestivost zad a páteře
  • vyšší riziko zranění…
Jak pomáhá?
  • chrání svaly proti zranění
  • přispívá k flexibilitě
  • odstraňuje bolestivost zad
  • přispívá k tělesné a duševní pohodě
  • prodlužuje svalové tkáně, vazy, šlachy
  • dokáže připravit svaly na tréninkové zatížení
  • pomáhá odplavovat kyselinu mléčnou, která způsobuje nepříjemné pálení ve svalech
  • snižuje svalové napětí
  • napomáhá svalovému růstu…

Jak strečink provádět (doporučení)
Před a po každém tréninku provádějte strečinková cvičení – alespoň 15 min.Strečinkové cviky provádějte pomalu, procítěně a hlavně nezapomínejte pravidelně zhluboka dýchat. Strečinkové cviky neprovádějte tehdy, když máte zánět svalu, šlachy nebo kloubu. Pociťujete-li ostrou bolest při protažení svalu, trpíte-li osteoporózou, jste-li po nějakém vážném zranění – potom strečování vždy konzultujte se svým lékařem.

Strečinkové cviky:

Strečinkový cvik- trapéz
Ve stoji pravou paži vzpažit, pokrčit v lokti a dlaň položit na levé ucho. Nádech. S výdechem přitahovat hlavu k pravému rameni. Levé rameno tlačit směrem dolů. Vydrž 5 vteřin. Zopakovat ještě jednou. Totéž provést s levou paží.

Strečinkový cvik- triceps
Ve stoji pravou paži vzpažit, pokrčit v lokti a dlaň položit na levé ucho. Nádech. S výdechem přitahovat hlavu k pravému rameni. Levé rameno tlačit směrem dolů. Vydrž 5 vteřin. Zopakovat ještě jednou. Totéž provést s levou paží.




Strečinkový cvik- ramena
Ve stoji položit pravou (v lokti pokrčenou) paži na levé rameno.Levou rukou uchopit pokrčený loket. Nádech. S výdechem zatlačit levou rukou pravý loket dozadu. Výdrž 5 vteřin. Vrátit se do výchozí polohy a znovu zopakovat. Totéž provést i s druhou paží.



Strečinkový cvik- prsa
Předloktí jedné ruky opřít o oporu- rameno s loktem tvoří vodorovnou linii- nádech. Pozvolna s výdechem zatlačit a protáhnout prsní svaly. Protahovat pouze tahem(nehmitat). Výdž 5 vteřin . Znovu zopakovat. Stejné protažení provést i s druhou paží.



Strečinkový cvik- břicho
Lehnout si na břicho na podlahu. Ruce položit vedle sebe do úrovně prsou až hlavy- nádech. Vzepřít se o ruce až do propnutí paží - výdech. Vydrž 5 vteřin. Vrátit se do výchozí polohy. Ještě jednou zopakovat.

Strečinkový cvik- záda
V lehu na zádech - ruce podél těla - dlaně směřují k zemi - nádech. Dlaně zatlačit do země a kolmo přednožit. Výdech. Pomalu pokládat chodidla za hlavu. Výdrž 5 vteřin. Pomalu se vracet do původní polohy. Ještě jednou zopakovat. Vyvarovat se nadměrného předkolu hlavy a švihu.

Strečinkový cvik- stehna
Levou rukou se opřít o oporu. Pokrčit pravou nohu v koleni tak, aby pata směřovala k hýždím- výdrž 5 vteřin. Vrátit se do výchozí polohy a znovu totéž zopakovat. Stejným způsobem protáhnout i druhou nohu. Neprohýbat se v zádech a neuklánět se.



Strečinkový cvik- zadní strana stehen
V sedu na podlaze s nohama u sebe propnout obě kolena a přitlačit je k podlaze - nádech. S výdechem se předklonit - s rovnými zády tlačit hrudník ke stehnům. Výdrž 5 vteřin. Návrat do původní polohy a celé zopakovat.

Strečinkový cvik- lýtka
Opřít se rukama o oporu, levé koleno pokrčit.Pravou nohu výrazně zanožit. Přední noha je celou plochou na podlaze - u zadní nohy je pata nad podlahou - nádech. S výdechem ztlačit patu zadní nohy do podlahy. Výdrž 5 vteřin. Vrátit se do výchozí polohy. Provést ještě jednou. Zopakovat dvakrát i s druhou nohou.



Další články s podobnou tématikou najdete v rubrice Trénink-metodika

Vezměte si s sebou do posilovny tento popis. Formát pro tisk zde

Lucie- osobní trenér
e-mail: lucie.incondition@tiscali.cz
tel.: 606 116 446

« zpět na hlavní stranu

www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com

www.sportovni-vyziva.cz
www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com