fitnesscentra.cz-TRENÉRSKÉ KURZY (INSTRUKTOR FITNESS), trenerska skola, osobní trenér , fitness a kulturistika,masérské kurzy,posilování,masáže,rekvalifikační masérské kurzy-masér, masérská škola
fitness, kulturistika, posilování,hubnutí, masáže,celulitida,masážní stoly a lehátka,maserske lehatka a stoly,rekvalifikační kurzy-masér,výživa, cvičení
Služby Ceník Kontakt
kulturistika,fitness, posilování, masáže, obezita,masazni stoly a lehatka, celulitida,rekvalifikační kurzy-masér, hubnutí,výživa, masérská škola
Vše pro zdraví a masáž, masážní a tělové oleje, masérská lehátka, knihy, léčivé masti,čaje, byliny, kosmetika...
                Foto dne
 sexyfotodne `
Kulturistika: Pro maximální růst a formování svalů: Násobné série
Násobné série jsou velmi intenzivním způsobem zatížení a prokrvení svalů nutící je podávat vrcholný výkon několikrát za sebou a ne jen jednou, jak je to v běžné sérii. Principem je během této série jednou až 3x redukovat plynule, prakticky bez přerušení, zatížení velké nakládací činky shazováním kotoučů tréninkovými partnery.

Při použití jednoručních činek je vhodné si připravit 2 až 3 páry. Ideální je použití přístrojů moderní cihličkové konstrukce, kdy změna počtu cihliček je prakticky okamžitá a často proveditelná samotným cvičencem. Objasníme si tento princip na praktickém příkladě bicepsového zdvihu s velkou činkou.. Základní váhu si zvolíme tak, abychom byli schopni udělat 4 až 5 opakování. Na konec osy činky naložíme kotouče malých hmotností – 2,5 a 5 kg, aby partneři, stojící po obou stranách činky, mohli okamžitě snížit zatížení o 5 až 10 kg.

Se sníženou váhou uděláme dalších zhruba 5 opakování s maximálním úsilím a opět partneři sníží váhu odebráním kotoučů a vykonáme dalších cca 5 opakování. Je možné snížit váhu ještě jednou na závěrečných několik opakování. To vše je jedna násobná série! Při troše vynalézavosti se tento princip dá aplikovat prakticky u všech cviků.

Ale pozor! Vzhledem k tomu, že se jedná o extrémě náročné zatížení svalů, ani pokročilí kulturisté by ho neměli používat více než 1x týdně na jednu svalovou partii a u jednoho cviku. Při používání tohoto principu se bolest svalů a namáhání šlach enormně zvyšuje.

Vyžaduje to extrémní soustředění, jakož i zvýšenou spotřebu svalové energie a stavebních látek. Proto, pokud organismus nedostane tomu odpovídající přísun potřebných látek, je dosažení maximálního výsledku z uvedeného typu tréninku problematické. Stejně tak je potřebné dodržovat postupnost při zvyšování dávek násobných sérií dle stupně trénovanosti. Násobné série jsou velmi účinné, protože po prvních 4-5 opakováních s maximální hmotností jsou svaly unavené až na hranici možností. Další opakování s tímtéž zatížením by už nebylo možné.

Jenže svaly si vyžadují větší prokrvení, což umožňuje postupné snižování váhy břemene. Takto dochází k ideálnímu skloubení použití maximální hmotnosti k dosažení nárůstu objemu svalu a vyššího počtu opakování k jeho maximálnímu prokrvení a zároveň se spaluje podkožní tuk ve svalu a tím se zvýrazňuje jeho reliéf. Násobné série tedy současně zabezpečují jak nárůst svalové hmoty, tak formování svalů a zároveň jeho vyrýsování. Násobné série byly a jsou oblíbeným tréninkovým principem většiny špičkových kulturistů.
(zdroj:Medek,Novák,Smejkal,Kulturistika pod mikroskopem)

Pavel Janát
pavel@fitnesscentra.cz



Rekvalifikační masérské kurzy: masér(ka)

Masáže:čínské,proti celuitidě, relaxační..

« zpět na hlavní stranu

www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com

www.sportovni-vyziva.cz
www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com