fitnesscentra.cz-TRENÉRSKÉ KURZY (INSTRUKTOR FITNESS), trenerska skola, osobní trenér , fitness a kulturistika,masérské kurzy,posilování,masáže,rekvalifikační masérské kurzy-masér, masérská škola
fitness, kulturistika, posilování,hubnutí, masáže,celulitida,masážní stoly a lehátka,maserske lehatka a stoly,rekvalifikační kurzy-masér,výživa, cvičení
Služby Ceník Kontakt
kulturistika,fitness, posilování, masáže, obezita,masazni stoly a lehatka, celulitida,rekvalifikační kurzy-masér, hubnutí,výživa, masérská škola
Vše pro zdraví a masáž, masážní a tělové oleje, masérská lehátka, knihy, léčivé masti,čaje, byliny, kosmetika...
                Foto dne
 sexyfotodne `
Vitamin C
Vitamin C (kyselina askorbová) se nejvíce spojuje s prevencí a působením proti chřipce, které umějí nejednou vyřadit z tréninku.

Je to velice účinný antioxidant , likvidující volné radikály, vznikající jak při fyzické zátěži tak při duševní. Jeho další funkcí je tvorba kolagenu, což je bílkovina , která zpevňuje tkáně, proto vit. C podporuje hojení ran.

Velmi důležitý je vit. C pro imunitní systém. Díky vitaminu C , podle posledních výzkumů, se prokazatelně snižuje riziko rakoviny(Lines Pauling). I když náš odborník na vitaminy Ing. Janča upozorňuje na riziko dlouhotrvajícího dodávání vitaminu C ve velkých dávkách, z důvodu podpory některých druhů rakoviny, ale je pravda, že pan Lines Pauling je nositelem Nobelovy ceny .

Mezi časté projevy nedostatku vit C patří přecitlivělost vůči nachlazení, časté infekce, různé alergie a častá únava, pro kulturistiku a posilování velmi nežádoucí.

Naše normy v ČR považují denní dávku vit C 60 mg. Je to hodnota , která by měla ochránit organismus např. před kurdějemi, ale jako prevence před dalšími chorobami je nedostačující, obzvláště při posilování. Proto je vhodné dávkovat vit C. až 1 000 mg denně a to zejména v období těžkého kulturistického tréninku.

Je důležité alespoň z části přijímat vit. C z přírodních zdrojů, vzhledem k jeho vysoké biologické vstřebatelnosti z čerstvých zdrojů. Jinak je na trhu nepřeberná nabídka od různých výrobců.

Ve fitness a kulturistice je vitamin C oblíben z důvodu jeho dobrých účinků na regeneraci po těžké fyzické zátěži.

Na závěr jenom připomenu, že vit. C je ve vodě rozpustný a v organismu se ukládá jen v omezeném množství, proto se nemusíme bát předávkování. Je vhodné ho používat ve formě tablet, které vit. C uvolňují postupně, tzv. retardované tablety.

Nejvíce vit C obsahuje šípek, z ovoce pak kiwi (84 mg/ 100 g ) a citrón ( 44 mg / 100 g)

Další zajímavé články s podobnou tématikou najdete v rubrice VÝŽIVA & DOPLŇKY a SUPLEMENTY

honza@fitnesscentra.cz


Rekvalifikační masážní kurzy: masér(ka)

Masáže:čínské,proti celuitidě, relaxační..

« zpět

www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com

www.sportovni-vyziva.cz
www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com