fitnesscentra.cz-TRENÉRSKÉ KURZY (INSTRUKTOR FITNESS), trenerska skola, osobní trenér , fitness a kulturistika,masérské kurzy,posilování,masáže,rekvalifikační masérské kurzy-masér, masérská škola
fitness, kulturistika, posilování,hubnutí, masáže,celulitida,masážní stoly a lehátka,maserske lehatka a stoly,rekvalifikační kurzy-masér,výživa, cvičení
Služby Ceník Kontakt
kulturistika,fitness, posilování, masáže, obezita,masazni stoly a lehatka, celulitida,rekvalifikační kurzy-masér, hubnutí,výživa, masérská škola
Vše pro zdraví a masáž, masážní a tělové oleje, masérská lehátka, knihy, léčivé masti,čaje, byliny, kosmetika...
                Foto dne
 sexyfotodne `
Rotující dieta pro svalový růst a zbavení se tuku
Dieta, která si klade za cíl optimální stav kulturistické stravy: odbourat tuky, nabrat svalovou hmotu a nepřibrat žádný tuk. Vychází z principu kdy ve dnech 2 konzumujeme průměrnou dávku sacharidů, ve dnech 1 nízkou a ve dnech 3 vysokou dávku sacharidů.

Princip diety
  • tím, že se nustále mění energetická hodnota stravy, se spálí více tuku než když se ve stravě každý den podává stejná energetická hodnota třeba že malá, jak je tomu například u redukční diety
  • palivo pro svaly ve formě glylogenu se naučí tělo velmi efektivně využívat právě z důvodu neustálé změny příjmu sacharidů

Denní průměrná spotřeba energie
Spočítejte si týdenní energetický příjem. Ten pak vydělte sedmi a dostanete denní průměrný příjem energie ve dnech 2. Pravděpodobně se dostanete na hodnotu okolo 3 000 kcal/ den.

Energie z tuku
Během dne 2 můžeme přijmout 15 % denního energetického příjmu z tuku, což je tedy z uvedených 3000 kcal, 450 kcal. Energetický příjem z tuku se rovná 9 kcal/ g (dvakrát více než ze sacharidů!!!!). Odpovídá to tedy 50 g tuku, především z potravin jako jsou: maso z kuřete a libového červeného masa, složené sacharidy a ryby.

Energie z bílkovin
Z jednoho gramu bílkovin dodáte tělu 4 kcal. V kulturistice, kde jsou bílkoviny základní stavební jednotkou se obecně doporučuje příjem 1,5 až 2 g bílkovin na 1 kg tělesné hmotnosti. Vážíte- li 90 kg, při konzumování 2 g bílkovin/ 1 kg TH přijmete 720 kcal tj. 180 g bílkovin.

Energie ze sacharidů
Ze sacharidů získáte 4 kcal/g. Zbývá tedy 720(bílkoviny)+450(tuky)=1 170, 3 000(celkově)-1170(tuky,bílkoviny)=1 830 kcal / 4 = 458 g sacharidů.

Pro snížení tuku a udžení svalové hmoty
Zapojujte 3 x týdně aerobní činnost a stravujte se podle této tabulky:





Den Sacharidy(g) Bílkoviny(g)
1 365(-20% z 458) 180
2 458 180
3 550(+20% z 458) 180


Pro přibrání svalové hmoty bez tuku
Využijeme výhody rotující diety. Dostatečný přívod energie ze sacharidů nám dovolí dát více glykogenu ve prospěch růstu a udržení svalové hmoty. Neustále se měnící přívod energie velmi příznivě ovlivňuje metabolismus, který nedovolí ukládat tuk do zásoby. Pro přibrání svalové hmoty bez tuku se držte této tabulky:

Den Sacharidy(g) Bílkoviny(g)
1 458 180
2 550(+20% z 458) 180
3 780(+50% z 458) 180

Tato dieta vám umožní získat kvalitní svalovou hmotu bez tuku, ale nezapomeňte na skutečnost idividuality každého jedince a tudíž přizpůsobte jednotlivé údaje svému typu metabolismu a aktuálním potřebám vašeho organismu.
Jan Kolář
honza@fitnesscentra.cz


Rekvalifikační masážní kurzy: masér(ka)

Masáže:čínské,proti celuitidě, relaxační..

« zpět

Další články v této sekci:
www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com

www.sportovni-vyziva.cz
www.fitsport-jt.cz www.aminostar.com